پناهیان - حجت الاسلام استاد علیرضا پناهیان Panahian

کامل ترین مجموعه آثار حجت الاسلام استاد علیرضا پناهیان - صوت ، تصویر و متن - سخنرانی، گفتگو و ...

پناهیان - حجت الاسلام استاد علیرضا پناهیان Panahian

کامل ترین مجموعه آثار حجت الاسلام استاد علیرضا پناهیان - صوت ، تصویر و متن - سخنرانی، گفتگو و ...

پناهیان: در دوره اصلاحات هرکه از حجاب دفاع کرد متهم به طالبانیسم شد

پناهیان

کارگروه برجسته‌ای در زمینه حجاب وجود ندارد که به ریشه‌ها بپردازد و برای استفاده از انواع ابزار فرهنگی برنامه‌ریزی کند. اگر رقابت تمام‌ناشدنی بدحجابی آغاز شود، دومینویی خواهد شد که پایانی بر آن متصور نیست. غرب ریشه فساد را تئوریزه و نهادینه کرد و بعد ...

http://s2.picofile.com/file/7147501612/masontube_ir.jpg



حجت‌الاسلام و المسلمین علیرضا پناهیان در نشست هفتگی باشگاه «توانا» با موضوع جریان انحرافی، اظهارداشت:‌ در دهه اول انقلاب بیشتر با التقاط مصرح مواجه بودیم که بخشی از دین را با بخش‌هایی از آموزه‌های تجربی شرقی و غربی در هم می‌آمیختند و نتیجه آن جریان‌هایی مانند منافقین و نهضت آزادی شد.


وی افزود: در دهه دوم انقلاب نیز با التقاطی مواجه بودیم که پنهان‌تر بود و با درآمیختن مفاهیم دینی و آموزه‌های لیبرالیستی همراه بود. این جریانات نگرش‌های غربی خود را پشت سر مفاهیم دینی پنهان می‌کردند.


جریان اصلاح طلب نمونه التقاط مفاهیم دینی و آموزه‌های لیبرالیستی بود

حجت‌الاسلام پناهیان، نمونه‌های مهم این التقاط را کارگزاران و اصلاح طلب‌ها عنوان کرد و ادامه داد:‌ جریان اصلاح طلبی دچار نوعی غرب زدگی بود که برخی از دیدگاه‌های لیبرالی را در زمینه‌های اقتصادی و فرهنگی باور کرده بودند.

وی افزود:‌ وجه مشترک این دو جریان التقاطی این بود که اسلام را با آموزه‌های تئوریزه شده و مکاتب الحادی درهم می‌آمیختند اما امروز با التقاط‌های جدیدی مواجه هستیم که اسلام را با نظرات شخصی درهم می‌آمیزند و از آنجا که تئوری مشخص و معرفی شده‌ای درکار نیست، نقد آن دشوارتر است.

وی ادامه داد: جریان‌های التقاطی جدید مانند جریان انحرافی که هم‌اکنون با آن مواجه هستیم در هاله‌ای از برداشت شخصی، پراکنده و غیر علمی پنهان شده است که باید با برخورد عالمانه عمق بی‌سوادی جریان‌های انحرافی را نشان داد.



در دوره اصلاحات هر که از حجاب دفاع کرد متهم به طالبانیسم شد

حجت‌الاسلام پناهیان در بخش دیگری از این نشست، با اشاره به معضل بدحجابی و برخورد غیر عالمانه با آن گفت: سیاسیون معمولاً به خاطر ترس از عدم مقبولیت از برخورد اصولی با معظل بدحجابی طفره رفته‌اند. در زمان اصلاحات با حاکم کردن فضای دیکتاتورمآبانه در رسانه‌ها هر فرد به دفاع از حجاب می‌پرداخت، او را به طالبانیسم متهم می‌کردند.

وی با طرح این پرسش‌ها که چه میزان سرمایه‌گذاری در امر حجاب صورت گرفته است و چه تحولی در زمینه آموزش رسمی انجام شده است، تصریح کرد: برای مسئله حجاب هیچگاه سرمایه‌گزاری لازم صورت نگرفته است.

حجت‌الاسلام پناهیان سپس با طرح پرسش دیگری که چرا در حال حاضر به مسئله حجاب پرداخته نمی‌شود، گفت: عده‌ای برخورد با مسئله حجاب را مصحلت نمی‌دانند. در حالی که اگر در برخورد با بدحجابی توسط مسئولان یک درصد اهمال صورت گیرد، هزاران برابر اثر منفی خود را در جامعه نشان می‌دهد.

وی به نتیجه یک پژوهش علمی اشاره کرد و افزود: ۷۰ درصد دختران در این پژوهش به علت ترس از توهین، و تمسخر حجاب خود را کم کردند؛ این هم نوعی اجبار و تحمیل است که موجب رواج بی‌حجابی می‌شود و لازم است که جلوی این تحمیل گرفته شود.

این صاحب‌نظر حوزه‌های فرهنگی با اشاره به مجروح شدن یک روحانی در جریان امر به معروف ادامه داد: اگر جلوی روند بدحجابی گرفته نشود، امنیت اجتماعی مختل خواهد شد.


کارگروه مؤثری در زمینه ترویج حجاب وجود ندارد

حجت‌الاسلام پناهیان افزود: مقصر اصلی‌ نیمی از بد‌حجابی‌های موجود در جامعه، سیاسیون بودند؛ این مدیران سیاسی جامعه هستند که با سهل‌گیری‌های نابجا فضا را برای ترویج بد‌حجابی باز می‌گذارند و باز همین مدیران سیاسی جامعه هستند که باید برای کار فرهنگی در زمینه حجاب سرمایه‌گذاری‌های لازم را انجام دهند.

این استاد دانشگاه گفت: کارگروه برجسته‌ای در زمینه حجاب وجود ندارد که به ریشه‌ها بپردازد و برای استفاده از انواع ابزار فرهنگی برنامه‌ریزی کند.

وی افزود: اگر رقابت تمام‌ناشدنی بدحجابی آغاز شود، دومینویی خواهد شد که پایانی بر آن متصور نیست. غرب ریشه فساد را تئوریزه و نهادینه کرد و بعد خواست با نتایج اجتماعی آن برخورد کند که در این امر موفق نبوده است و ظاهراً ما هم‌اکنون به آن سمت در حال حرکتیم.

نایب رئیس قرارگاه عمار، با تأکید بر ضرورت تبیین ابعاد فاجعه‌‌آمیز مقوله بد‌حجابی در کشور، عدم برخورد مناسب با مسئله بدحجابی و عدم ترویج صحیح حجاب در جامعه را ناشی از جهل و کم‌‌سوادی خواند.



نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد