پناهیان - حجت الاسلام استاد علیرضا پناهیان Panahian

کامل ترین مجموعه آثار حجت الاسلام استاد علیرضا پناهیان - صوت ، تصویر و متن - سخنرانی، گفتگو و ...

پناهیان - حجت الاسلام استاد علیرضا پناهیان Panahian

کامل ترین مجموعه آثار حجت الاسلام استاد علیرضا پناهیان - صوت ، تصویر و متن - سخنرانی، گفتگو و ...

استاد پناهیان در اجتماع بزرگ حزب‌الله سایبر / سخنان زیبای ...

سینمای ما در صدور انقلاب به جهان تعطیل است ...

http://www.mashreghnews.ir/files/fa/news/1391/3/3/168564_286.jpg

از دیگر مطالب و پست های مختلف این وبلاگ نیز استفاده بفرمایید






این استاد حوزه و دانشگاه عصر چهارشنبه طی سخنانی در هشتمین اجتماع بزرگ حزب‌الله سایبر در سینما فلسطین ادامه داد: این وضعیت میراث پیامبران الهی است. هر کس در این چارچوب مورد تمسخر قرار گرفت باید افتخار کند به اینکه مظلومیتی شبیه انبیای الهی پیدا کرده‌ است.

وی با تاکید بر اینکه ترس از تمسخر نباید هیچ وقت ما را از حق بازدارد، افزود: بسیاری از کسانی که در جبهه‌ حق هستند اما در دفاع از حق کم می‌گذارند به دلیل ترس از تمسخر است.

پناهیان با بیان اینکه خیلی‌ها هستند به‌ویژه در عرصه‌ هنر از ترس اینکه مبادا مورد تمسخر قرار گیرند به خوبی از حق دفاع نمی‌کنند، اظهار کرد: من کسانی را که به خوبی از حق دفاع نمی‌کنند، هم‌قبیله‌ آنهایی می‌دانم که حق را تمسخر می‌کنند. آنها یاران پنهان تمسخرکنندگان انبیای الهی هستند. بعضی‌ها از ترس تمسخر نشدن یا طرد نشدن در نزد آن دیگرانی که دین را تمسخر می‌کنند در دفاع از حق کم می‌گذارند.

این استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: ما از این افراد سینه‌ای پردرد داریم. فقط درد ما آن یکی نیست. او را به نمایندگی از همه‌ این قبیله می‌نوازیم.

وی یادآور شد: شما نمی‌توانید حق را به گونه‌ای بیان کنید و به شیوه‌ای لباس حق به اندام خود بپوشانید که تمسخر نشوید.

پناهیان با طرح این سوال که پیامبران الهی خوب عمل کردند پس چرا تمسخر شدند؟ تاکید کرد: وقتی به خاطر تمسخر مقدسات بدون هنر، شهره‌ آفاق شدی، تنها راه پایین کشیدن مقدسات از بالا بلند فرهنگ یک جامعه، تمسخر است؛ چون در مقابل مقدسات دینی کسی منطق عقلانی قوی ندارد. عقلانیت با دین ما درآمیخته است.

این استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: وقتی دین قداست‌آفرین شد و با منطق از خود دفاع کرد، تنها راه برای به پایین کشیدن این منطق قوی و این قداست فراوان این است که آن را تمسخر کنیم. اگر محترمین دین را سر به دار کنید نابود نمی‌شوند اما اگر موفق شدند آنها را تمسخر کنند می‌توانند نتیجه بگیرند.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه بر این اساس حکم تمسخرکننده و ساب‌النبی در تمام مذاهب اسلامی بلاتردید اعدام است، خاطرنشان کرد: سخن دیگر این آیه آن است که نه تنها باید در مقابل تمسخر مقاوم باشید و حق را تقلیل ندهید بلکه می‌فرماید تنها راه و آخرین حربه‌ دشمنان شما تمسخر است.

وی یادآور شد: وقتی دشمن می‌بیند نمی‌تواند با منطق، مقدسات دینی، عقلانیت و معنویت دینی مبارزه کند مجبور می‌شود آن را به تمسخر بگیرد و این علامت ضعف دشمن و علامت قدرت ماست.

این استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: اینکه امام راحل مقابل سلمان رشدی آن‌چنان ایستادند به عنوان یکی از نمادهای تمسخر رسول خدا (ص) آن‌چنان با او مقابله کردند و هیچ ملاحظه بین‌المللی را برنتافتند می‌خواستند جریان فتنه‌گری علیه مقدسات دینی را در سرچشمه نابود کنند و البته موفق شدند وگرنه امروزه باید تمسخر دانه درشت‌ترها را ملاحظه می‌کردید و در مصلحت‌های بزرگ جهانی گیر می‌کردید و نمی‌توانستید از خود دفاعی کنید.

پناهیان با بیان اینکه همینکه اکنون کمترین‌ها و بی‌ارزش‌ترین‌های خود را به خط مقدم تمسخر فرستادند علامت اقتدار ماست، گفت: باید به این نکته توجه کنیم که آیا این تمسخرها از اسم امام شروع شد و آیا تلفظ این نام بهانه‌ای برای تمسخر شده است؟ اگر این‌چنین است قبل از این هم چنین بهانه‌هایی کم نبوده است و در طول تاریخ اسلام تا کنون موجبات تمسخرات فراوان شده است.

وی خاطرنشان کرد: نباید اهانت این فرد پلید را محدود به نام مقدس امام کرد زیرا اهانت او در این کار به وجود مقدس امام زمان (عج) کمتر از آن نیست اما چرا امام هادی (ع) را نشانه گرفتند؟ ممکن است خیلی ساده بگوییم به این دلیل که می‌توانستند با این اسم به نوعی بازی کنند اما دلیل عمیق‌تری هم می‌تواند داشته باشد. این جریان درباره‌ اعتقاد ما به امامت و ولایت می‌گوید ساخته شده‌ دست شیعه صفوی است و قبل از آن این مقدار اعتقاد جازم نسبت به ویژگی‌های امام معصوم نبوده است.

این استاد حوزه و دانشگاه افزود: این جریان با کلمه شیعه صفوی به مبارزه با اعتقادات اصیل شیعه می‌پردازند. این جریان که از یک سو وهابیت آنها را پشتیبانی می‌کند و در بقیع با تازیانه‌ شیعه صفوی بر سر شما می‌کوبند و زیارت را ناپسند می‌شمارند، آن جریانی است که می‌خواهد امامت را از اوج اعتقادات شیعه بیندازد. این جریان علاقه‌مند است روایتی که در باب معارف شیعی است، همه یا جعلی باشند یا با سندهای ناپیدایی در زمان صفویه در کتاب‌ها داشته باشند.

پناهیان با بیان اینکه از قبل از انقلاب نیز کسانی سعی داشتند تشیع را تضعیف کنند، اظهار کرد: ما از مدت‌ها قبل با این جریان که اعتقادات ناب شیعی را به دست‌ساز صفویه متهم می‌کند مواجه هستیم و البته در این راه کشته دادیم و تمسخر شدیم.

وی در ادامه با اشاره به ارتباط این موضوع و امام هادی (ع) گفت: سند بسیار محکم زیارت جامعه کبیره و کلام بسیار بلند امام هادی (ع) در این زیارت درباره‌ امامت و ولایت، پایان‌نامه‌ای برای معارف شیعی است که ادعای واهی دشمنان را که این اعتقادات دست‌ساز دوران صفویه است بر ملا می‌کند.

این استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: نمی‌دانم اصلا دشمنان ما عقلشان رسیده که چه کسی را باید بزنند؟ چرا که ما قبل از زیارت جامعه به این عمق، جامعیت و زیبایی، سندی در زمینه‌ اعتقادات شیعه نداریم. آنها نمی‌دانند ما فرقی بین امامانمان قائل نیستیم. مگر می‌شود با شیعه این بازی‌ها را کرد؟ امیدوارم برخی‌ها را جدا کنند. کما اینکه در طول تاریخ برخی از امام رضا (ع) جدا شدند و گفتند ما هفت امام بیشتر نداریم. شیعه این امتحان‌ها را پس داده و عبور کرده. باید تاسف خورد به دشمن که می‌خواهد ما را به چالش‌هایی برگرداند. دشمن چه امیدی دارد؟

پناهیان در بخش دیگری از سخنان خود خطاب به فعالان فضای مجازی شرکت‌کننده در این اجتماع گفت: دوستان امام هادی (ع)! شما قدم‌های مبارک خود را به جای قدم نورانی حضرت امام (ره) بگذارید که هر روز زیارت جامعه می‌خواندند و در قلب خود منبع تغدیه معرفتی قرار می‌دادند. حداقل هفته‌یی یک روز زیارت جامعه را بخوانید.

وی همچنین با طرح چند سوال که آنها را متوجه حزب‌اللهی‌های فعال در فضای مجازی می‌دانست، اظهار کرد: شما چه می‌کنید؟ خوب نیست برای شما تنها در مقام دفاع از امام هادی (ع) برخیزید. کسر شان شماست. دل امام زمان (عج) از این اقدام اندک شما می‌گیرد. چرا در خط مقدم نیستید؟ شما با این وسایلی که در اختیار دارید باید به تمدن پوسیده و فرهنگ منحط غرب حمله کنید که به این ابتذال رسیده است. باید آن را با منطق و هنر خود نابود کنید.

این استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: چرا شما مردم غرب را بیدارتر نمی‌کنید و نشان نمی‌دهید در چه منجلابی فرو رفته‌اند؟ چرا دست روی دست گذاشته‌اید؟ سینمای ما 30 سال است در انتقال انقلاب اسلامی به جهان بیکار و تعطیل است. مستندسازان ما مغازه‌ای باز نکرده‌اند که بخواهند کرکره‌اش را بالا بکشند. چرا شما ولایت را به همه‌ مردم جهان بیان نکردید؟ چرا در خط مقدم نمی‌جنگید؟ چه می‌کنید؟ مانده‌اید بعد از توهین به امام هادی (ع) سوگواری کنید؟

پناهیان افزود: ما کوتاهی کرده‌ایم. ولایت را به جهانیان نشناسانده‌ایم. همه‌ ما کوتاهی کرده‌ایم و سوگمندانه در محضر خداوند استغفار می‌کنیم. امام هادی (ع) مال ما نیست، برای تمام دنیاست. همه‌ مردم عالم تشنه‌ معارف امام هادی هستند. شما چه می‌کنید؟ تقصیر ماست. از حوزه‌های علمیه تا دانشگاهیان متعهد. حتی نباید در نزاع عقلی، فکری و اعتقادی بین شیعه و سنی متوقف شویم. باید این معارف را برای همه‌ جهانیان معرفی کنیم.

وی با تاکید بر اینکه باید مفهوم ولایت، امامت و ولایت فقیه را به همه‌ جهانیان معرفی کنیم، خاطرنشان کرد: ولایت فقیه تنها مساله‌ شیعی نیست. من و تو در دفاع از حق به کلیات می‌پردازیم و می‌ترسیم از اینکه مبادا به ما بگویند او خیلی حزب‌اللهی است. حاضریم از قرآن و اخلاق و حسین (ع) سخن بگوییم اما از ولایت و به طور مشخص از ولایت فقیه صحبت نکنیم. در حالی که اشک برای امام حسین (ع) با ولایت فقیه رونق پیدا کرد.

این واعظ مجالس اسلامی گفت: همه‌ عالم می‌دانند اگر به ولایت فقیه ضربه بزنند قدرت جامعه‌ اسلامی را گرفته‌اند و بعد حساب سایر دارایی‌های معنوی شما را خواهند رسید. حال باید ببینیم چقدر ولایت را مبتنی بر زیارت جامعه و امامت را مبتنی بر معارف هادوی به عالم ارائه کرده‌اید. شما اگر این کار را بکنید فرصتی برای آنها باقی نمی‌ماند که در نفس‌های آخر ما را تمسخر کنند.

پناهیان تصریح کرد: شما چرا با زبان آنها، با منطق، علیه تمدن پوشالی غرب و فرهنگ منحط غرب سخن عقلانی خود را نگفتید؟ این وظیفه‌ ماست.

*ایسنا





نظرات 3 + ارسال نظر
مصطفی خلیل ارجمندی جمعه 5 خرداد‌ماه سال 1391 ساعت 02:13 ق.ظ

بیزحمت فایل صوتی این سخنرانی رو هم بذارین

سید جمال سه‌شنبه 30 خرداد‌ماه سال 1391 ساعت 05:22 ب.ظ

من اسرار الدمعة ا الحسینیة :
ان الدمعة الحسینیة هی تاهیل للقلب لاستقبال فیوض الانوارالمولویة
بعد ان تطهره من الذنوب المکدرة لصفوته لتجعله مراة صافیة
لتجلی انوار الحق لتصل به الی اعلی مراتب ومقامات القرب الالهی لتجعله قلبا شهودیا مرتقیا قوس الصعود النوری الی منازل ومقامات الکمال العقلی .

وحید پنج‌شنبه 29 تیر‌ماه سال 1391 ساعت 02:49 ب.ظ http://v-montazer313.blogfa.com

سلام برادر عزیز
خیلی خوبه
خطبه ی همام ایشون بی نظیره

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد